عندي قط ذكر عمره سنة وثلاث اشهر كان يتقيأ وعندما توقف لم يأكل … الو ٥ ايام لم يأكل لكنه فقط يشرب اضع له بالسيرنغا بالقوة قليلا ماذا يمكنني ان اعطيه ليأكل
كورابيتس الاحدث أسئلة
مرحبا ممكن تشخيص استعملت قطرات mixdrol سبع ايام ليوم بطلت نوع لاول استعملت tobrix
ما سبب فقدان شهية القط يشرب ولا يأكل ينام كثيرا وخمول وقيء اصفر وتعب وقلة حركة ومكتئب
عنيها تعبانه وبتدمع ع طول وكان عندها دور برد شديد وخفت الحمد لله بس عنيها لسه بتدمع
قطتى اربع شهور كانت بتاكل كويس ماشاء الله و كانت زى الفل اخدت تطعيم الرباعى يوم الخميس إلى فات و من وقتها شهيتها قلت جدا و مش عاوزه تاكل لو اكلت فراخ بس او لحمه و بسيط جدا تشم الاكل ...اقرأ المزيد
قططتي عندها 4 شهور تقريبا (تقيأت) 3 مرات امبارح مرتين اول مره رجعت رغاوي كده تاني مره رجعت الاكل كانت واكله بيض مسلوق تالت مره رجعت ابيض شفاف شويه و مكانتش كلت و من تاني مره لما رجعت اللي ...اقرأ المزيد
عندي قط عمره ١٠ شهور منذ يومين يتقيأ مادة صفرا و لا يأكل و لا يشرب و بدأ جسمه يخس و تظهر عليه علامات الضعف…ما الحل الذي اقدمه له في البيت لصعوبة الذهاب الى طبيب
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته من فضلكم القط بتاعي انهاردة نايم وقت طويل وحاسة أنه في زي حالة من الإرهاق ومش بيلعب ومأكلش اي حاجة من ساعة الفطار خالص وحاسة أن هو جسمه دافئ ممكن افهم ده إيه هو طبيعي ...اقرأ المزيد
السلام عليكم قطي برازه لونه أصفر مفيش اسهال ولا أي أعراض تانيه بس البراز لونه اصفر الاكل بتاعه بطاطس و كوسه و جزر و أرز مسلوقين و صدور دجاج مسلوقه من غير بهارات او ملح و جبن نستو عمره ٧ ...اقرأ المزيد
